می خواهید در آینده چه شغلی داشته باشید؟ این سؤالی است که همه ما به نوعی با آن مواجه بوده ایم
می خواهید در آینده چه شغلی داشته باشید؟ این سؤالی است که همه ما به نوعی با آن مواجه بوده  ایم. گاهی به عنوان «موضوع انشاء مدرسه»، گاهی به منظور «فتح باب سخن در محافل و میهمانی ها» و گاه نیز به صورت «یک دغدغه‌ شخصی». چه بسیار مواقعی که با تماشای یک فیلم و یا خواندن یک داستان، خود را در نقش قهرمان داستان مجسم کرده‌ایم و یا مواقعی که در دنیای تخیلات کودکی، خود را صاحب شغل خاصی تصور کرده ایم.اما سؤال اینجاست که مبنای انتخاب شغلی ما چه بوده ؟
برای این انتخاب خود را خوب شناخته ایم؟
مشاغل مورد علاقه خود را با توجه به شناخت صحیح از شخصیت و روحیات خود برگزیده ایم؟
می خواهید در آینده چه شغلی داشته باشید

آیا علاقه‌مندی های ما به مشاغل خاص، واقعی هستند و یا تخیلات جذابی هستند که فرهنگ غالب جامعه برای ما ترسیم نموده است؟ آیا هدف‌گذاری شغلی ما با توانایی هایمان تناسب  دارد؟ اهمیت این سؤالات بسیار فراتر از موضوع انشاء، بحث خانوادگی و یا تخیلات کودکانه است. چرا که پاسخ آنها، سرنوشت و آینده ما را رقم خواهد زد. انتخاب شغل ایده‌ال در نگاهی گذرا و سطحی ممکن است ساده به نظر -برسد؛ اما زمانی که فرد در جایگاه واقعی انتخاب شغل قرار می گیرد، در می یابد که پاسخ به این سؤال نه تنها ساده نیست، بلکه بسیار پیچیده و مشکل است. اوضاع زمانی ناگوار می شود که فرد به دلیل تردید در تصمیم گیری، سرنوشت خود را به دست اتفاقات بسپارد و در مسیر روزگار، به نقطه ای برسد که دیگر تمایلات شغلی خود را مدنظر قرار ندهد؛ بلکه تنها «بیکار نماندن» و یا «امرار معاش به هر قیمت ممکن» برای او در اولویت قرار گیرد. پس از همین امروز به فکر باشید تا خودتان و مشاغل مناسبتان را بشناسید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. البته اگر در حال حاضر دارای شغلی هستید که از آن احساس رضایت نمی کنید، می توانید ادامه مطالب را بخوانید.

 * آیا دوست دارید شغل و رشته‎ای داشته باشید که نیازهایتان را برآورده کند، شخصیت‎تان را کامل کند و به شما روحیه و قوت قلب ببخشد تا استعدادهای خود را بپرورید.

* آیا دوست دارید شغل و رشته‎ای داشته باشید که از نمایش آن به خود افتخار کنید.

* آیا تا به حال به این موضوع که شغل و رشته‌ تحصیلی شما دقیقا مطابق با شخصیت روانی و درونی شماست یا نه، فکر کرده اید؟

* سامانه هشت به شما کمک می‏ کند تا ببینید چه شغلی و رشته‏ای در تناسب دقیق با شخصیت شماست. شما فرهیخته گرامی می توانید در آزمون هشت شرکت کنید و با آرامش خاطر به سوالات باسخ دهید. سپس به شما راهنامه ای داده می شود که در آن شخصیت، توانایی های شغلی، ارزش های کاری، مشاغل مناسب و نامناسب با شخصیت شما مشخص شده است و البته رشته های تحصیلی متناسب با آنها نیز به شما معرفی می شود.